Studera mera

Rapporter från ett numera höstigt Berlin!
Efter nästan två månader tillbaka i Berlin och tre veckor av samboskap har jag nu bestämt mig för att försöka sätta lite rutiner på vardagen. Så igår ställde jag klockan tidigt för att plugga, och hade sen lunchdejt med denna fabolösa brud, Adna:
Gick sen genom Körnepark som levererade som vanligt.
Och mötte upp Klarin och Mala, som jag ofrivilligt råkar kalla dem ibland, på favoritcafét för att försöka mig på det här med att plugga på distans. Medan de skriker ut sin frustration i varför tusan man ska göra en sådan skillnad på die, der och das, försöker jag förstå det här: 
 
Det går sådär. 
Japp, så kan det se ut. Nu ska jag snart iväg å se gårdagens lunchdejt sjunga på scen och göra mig mäkta stolt. Sålänge hänger jag ensam i lyan med vårt nya husdjur! När Klara och jag kom hem i söndags kväll satt hen bara där, på listen nere vid golvet. En cirka åtta centimeter stor spindel. I brist på idéer vad att göra med hen, gick vi och kollade på ett New girl avsnitt. Nästa gång vi kikade in i hallen var hen borta. Jag döpte hen först till Miss Spider, men när jag skypeade med mamma om det tyckte hon absolut att det var en Jakob, så nu heter hen det. Tills vi får se Jakob nästa gång bråkar vi alla om vem som ska sova på maddrassen som ligger på golvet. 
 
Tjoflöjt!
/Elsa
 
 
Allmänt | |
Upp