Jakob

Hej kära och trogna läsare! Jag ber om ursäkt för våran dåliga uppdatering och hoppas att det i framtiden kommer bli bättre. Vågar inte lova något men vi får helt enkelt se. 
Här kommer i alla fall en liten uppdatering:
 
Jag och klara klarade tyskaprovet och har nu kommit upp till nästa nivå. 
 
Vårat husdjur, spindeln Jakob har tyvärr avlidit.
Vi fick upp våran vinflaska efter ett fyrtiotal försök. Det var en extrem lycka.
Vi har ätit mat, flera gånger per dag. Linsgryta är favoriten och det blev även dagens lunch. 
Pizzan här är dessvärre ingen hit, små och dessutom inte alls goda
men bärsen och vinet är desto bättre och billigare.
Max och Peter har varit i stan.
Sedan har Elsa varit ute och slirat med några coola brudar.
Efter det möttes vi upp och gick till en klubb som låg bredvid Tresor och dansade så myckat att Elsa svettades så att hennes rullpapper i bakfickan blev blöta och ihopklibbade.
Sedan promenerade Elsa och Anna hem medan jag och Klara tog tåget.
I lördags spelade Baba på Renate, det var superfett och vi fick vipband som gav oss den fantastiska möjligheten att kunna gå in i ett tomt litet rum. Vi som hade hoppats på champagne i mängder men egentligen räckte det med att vara en very important person för att jag skulle vara nöjd. Dessvärre får man ju inte fotografera på klubbar men annars hade ni fått se vilket lyxliv vi lever. 
 
Lucia har också kommit på besök. Hon är fin den tösen
Och idag kommer Edith och det är parcermoni i PH!!! <3
 
Det enda som är lite tråkigt just nu är att jag har blivit sjuk. Gick hem från skolan och köpte mig en ganska äcklig sparris-varma koppen, chips, juice och massa gurka. Klara däremot ska iväg och dricka öl med våra klassisar och jag är lite avis, jag vill också få nya kompisar och dricka öl. 
Men men, nu ska jag krya på mig. Tschüss!
Allmänt | |
#1 - - Hanna:

Vad heter skolan ni pluggar på? :)

Svar: Hej! Den heter Die Deutschule och ligger på Karl-Marx-Straße :)
susanna

Upp